Використання технологій веб 2.0 на уроках інформатики та в позаурочній діяльності


Прогрес не питання швидкості, не питання наявності, це –
питання напрямку «Від переконання в тому, що це необхідно,
треба перейти до переконання, що це – можливо…»
                                                               Норберт Вінер

Сучасну освіту навряд чи вже можна уявити без глобальної мережі: блогів, соціальних мереж, хмари сервісів будь-якої пошукової системи (Яндекс, Google і т.д.), Вікіпедії і подібних їй ресурсів.

Технології Web 2.0 міцно закріпилися в нашому повсякденному житті як засоби комунікації (соціальні мережі: Facebook, Twitter, Вконтакте), швидкого пошуку потрібної інформації, засоби «колективного авторства» (Wiki, блоги).Сьогодні новий контент створюється мільйонами людей. Вони, як мурахи в загальний мурашник, приносять у мережу нові тексти, фотографії, малюнки, музичні файли. Завдяки розвитку мережних сервісів ми маємо можливість спостерігати інтелектуальну діяльність інших людей не в умовах експерименту,не надокучаючи їм питаннями. Ми можемо тепер не тільки читати тексти і звіти, що вони пишуть, але і спостерігати, як вони шукають інформацію, класифікують створене і знайдене, можемо використовувати і копіювати невеликі фрагменти дій, які щодня виконують у мережі інші люди. 
У результаті повторення простих операцій ми поступово переймаємо способи діяльності людей, які вміють і знають більше, ніж ми. 

Таким чином, значна частина сервісів мають властивості, що дозволяють ефективно використовувати їх у навчальному процесі практично на всіх рівнях. Великою перевагою сервісів WEB 2.0 є їхня доступність, дружність і безкоштовність.

Глобальна мережа Інтернет надає значні можливості для вивчення інформатики. Інтернет у моїй роботі виступає у ролі джерела інформації, яку я можу знайти у мережі і застосувати її у професійній діяльності; у ролі помічника, який допоможе відпрацьовувати деякі навички on-line, організувати спілкування на уроці у реальному часі або по електронній пошті, залучити учнів до проектної діяльності, конкурсів, олімпіад; інструмента, за допомогоюякого можу розробити власне дидактичне забезпечення уроку.

Можливості технології Web 2.0 я широко застосовую у своїй педагогічній практиці для ефективного навчання інформатиці:


 -   Використання мережевих спільнот для вільного розповсюдження матеріалів, які можна використовувати в навчальних цілях. Особливо хочу відмітити сайти, до яких звертаюся найчастіше:

Методичний портал Тут знаходжу цінні матеріали, наприклад, збірку журналів «Інформатика в школі» за 2011 рік, Інтерактивний курс відеоуроків (MS Word 2007, MS Excel 2007) та багато іншого.

http://informaticon.narod.ru/ На цьому сайті, створеному Бройченком Анатолієм Герасимовичем, можна почерпнути досвід роботи. Це і розробки уроків, презентації, методики, програми, свіжі бази антивірусів, електронні версії необхідних у викладанні інформатики книг.

http://infomanija.at.ua Подобається також сайт Жовтої Наталії Миколаївни. Знайомлячись з матеріалами цієї вчительки, я відчуваю глибоку любовдо предмета, і це надихає мене на творчість, нові здобутки, збагачує духовно.

http://videouroki.net А сайт Дмитра Тарасова відвідую при підготовці до уроків. Його відеоуроки стали для мене орієнтиром у педагогічній діяльності.

http://informatikakir2.at.ua Сайт Слівіної Лариси Іванівни відзначається чіткістю, доступністю у використанні, адже всі матеріали ретельно структуровані по класах та за рівнями.

А от на сайтах http://www.svitinfo.com.ua/book/ Володіних, http://shkolyar.com.ua/ Морзе, http://allinf.at.ua/ Ривкінда хотілось би знаходити всі матеріали, на які посилаються автори в підручниках.

- Спостереження за діяльністю учасників спільноти,  на форумах спілкування між людьми відбувається у формі обміну висловлюваннями та порадами з певної тематики.

-  Форум інформатиків України,  перечитую обговорення тієї чи іншої теми, яка актуальна для мене в даний момент. Особливо зацікавили дебати по підготовці до ДПА-2011 з інформатики.


-   Нові форми діяльності пов'язані як з пошуком у мережі інформації, так і зі створенням і редагуванням власних цифрових об'єктів.

Регулярно користуюся освітньою Мережею Microsoft «Партнерство в навчанні». Ці матеріали допомагають творчо підійти до навчального процесу, ефективно використовувати сучасні технології у роботі, зробити по-новому цікавими для себе і для учнів як уроки, так і позакласну роботу.Тут започатковано цикл вебінарів, на які запрошуються найкращі експерти галузі, щоб розказати про застосування інноваційних технологій та впровадження світових новинок в Україні. Хочу запропонувати матеріали одного з перших вебінарів «Засоби MS Learning Suite для викладачів», які я із задоволенням використовую: http://us.ua/750183/ 

 У наш час швидких технологічних змін та інновацій дуже важливо отримувати найсвіжішу інформацію про застосування нових рішень та підходів в освіті,вдосконалювати власні педагогічні навички, передавати нові знання учням та бути лідером у своїй сфері.

Немає коментарів: